London - Del III

Så kom den sista dagen i London. Vi gick upp tidigt, även den här morgonen. Efter frukosten checkade vi ut, lämnade bagaget, sedan begav vi oss vidare mot Big Ben. Vi gick dit från hotellet och det tog ca 30 minuter för oss. Det var riktig vinterkyla ute, men vi lyckades hålla uppe värmen i den raska takt vi alltid går i. När vi kommit fram till Big Ben gick vi över Westminster bridge och tog några bilder på Big Ben. Solen sken och staden var lugn. Efter några bilder traskade vi vidare till Starbucks och en fika.

Under tiden vi fikade funderade vi på om vi, även den här vistelsen i London, skulle åka upp i London Eye. Men vi kom fram till att vi ville ta vara på de timmarna istället och åkte vidare till Tower Hill. Jag har alltid velat se Tower Bridge och jag fick se den. En sådan mäktig bro, med en vacker arkitektur. Jag tog en mängd olika bilder på den innan vi åkte tillbaka till Westminister.

När klockan började närma sig lunch begav vi oss vidare till restaurangen The Diner, en restaurang med en amerikansk touch som serverar allt från amerikanska pannkakor till hamburgare. Vi beställde in varsin Red Velvet Pancakes, fy bubblan vad gott det var. Det var amerikanska pannkakor med Red Velvet i och toppat med bär. Mums. När vi gick därifrån var vi så mätta att vi knappt kunde gå. Haha.

Som tur var orkade vi ta oss vidare. Vi gick på olika shoppingator kring Piccadilly Circus. Vi besökte bland annat M&Ms butik med sina fyra våningar, där vi givetvis köpte med oss M&Ms i lösvikt. Ni anar inte hur mycket olika sorters färger de har. Helt galet.

Framåt eftermiddagen tog vi en paus på Shake Shack där T åt en av deras goda hamburgare. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet, hämtade ut väskan och åkte vidare till flygplatsen. När vi checkat in vårt sju kilo tyngre bagage, gått igenom säkerhetskontrollen gick vi en sväng på flygplatsen innan vi käkade på Nando's, en snabbmatskedja som serverar en mängd olika kycklingrätter. Gott. När maten var i magen gick vi bort till vår gate, inväntade att gå ombord på planet som skulle ta oss till Kastrup. Vi sov hos min moster & hennes sambo, på morgonen efter tåg vi tåget hem.

Där slutade vår resa till London. Nu är det skola för min del och vi håller på att förbereda inför vår Talkshow som ska sändas den 12 januari. Missa inte den!!!

Olika ljus från olika sidor. Nice.

Ser ni hur gott det ser ut?

Hade lätt kunnat bo här inne bland allt godis. Haha.